دارچین برای صورت نی نی سایت

معجزه کاربرد دارچین برای پوست | جوانسازی صورت با دارچین

دارچین چیست ؟

دارچین چیست

دارچین یک ادویه محبوب است که از پوست درخت دارچین (Cinnamomum) تهیه می شود. از آن در تهیه انواع غذاهای در سراسر جهان به عنوان بهبود دهنده طعم و نیز به عنوان منبعی غنی از طبیعی آنتی اکسیدان استفاده می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اسانس دارچین گاهی در ساخت محصولات آرایشی مانند عطر ، کرم ، بالم لب و اسکراب استفاده می شود. به عنوان مثال ، برخی از افراد در تلاش برای روشن کردن پوست ، بهبود آکنه و کاهش علائم پیری و جوانسازی ، از آن به عنوان یک درمان خانگی مراقبت از پوست اضافه می کنند.

علیرغم استفاده گسترده ، این ادویه یک ماده مراقبت از پوست بحث برانگیز است زیرا به عنوان یک محرک پوست نیز در نظر گرفته می شود. برخی از افراد معتقدند که هرگز نباید از آن به عنوان یک ماده مراقبت از پوست استفاده شود ، در حالی که طرفداران آن معتقدند که پوست آنها را سالم تر می کند.

این مقاله به شما می گوید که آیا دارچین می تواند برای پوست صورت شما مفید باشد یا اینکه بهتر است آن را روی قفسه ادویه رها کنید.

 

خواص دارچین

روغن دارچین برای صورت

این ادویه سرشار از ترکیبات گیاهی معروف به پلی فنول ها مانند اسید سینامیک ، سینامالدئید و فلاونوئیدهای مختلف است. این ترکیبات دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که به مقابله با رادیکال های آزاد آسیب زننده به سلول کمک می کنند.

نوع دارچینی که معمولاً در قفسه‌ های فروشگاه‌ های مواد غذایی و در محصولات غذایی یافت می ‌شود، دارچین کاسیا است که از درخت Cinnamomum cassia گرفته می ‌شود. این نوع حاوی پلی فنول های بسیار کمتری نسبت به نوعی به نوع سیلان است.

سیلان از درخت Cinnamomum verum گرفته می ‌شود. با این حال ، حتی اگر حاوی مقادیر بالاتری از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی باشد ، کمتر متداول است ، سفت تر است و اغلب گران قیمت تر است.

خلاصه

نوعی دارچین به نام سیلان ، آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت بیشتری نسبت به نوع دارچینی به نام کاسیا دارد. با این حال ، کاسیا رایج ترین نوع موجود در غذاها و قفسه های فروشگاه های مواد غذایی است.

 

کاربرد دارچین : فواید دارچین برای صورت

ماسک دارچین و آبلیمو برای صورت

این ادویه یک ادویه غنی از آنتی اکسیدان است. بسیاری بر این باورند که با خوردن یا استفاده موضعی آن می ‌تواند به داشتن ظاهری سالم در صورت کمک کند.

برخی از کاردبردهای این ادویه شگفت انگیز عبارتند از:

گوارشی

مصرف خوراکی دارچین ، به ویژه نوع غنی از آنتی اکسیدان سیلان ، با فواید سلامتی بسیاری مرتبط است. به عنوان مثال ، ممکن است به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل کند ، خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد و سطح قند خون را پایین نگاه دارد.

با این حال ، تحقیقات کمی در مورد مصرف خوراکی و تأثیر آن بر سلامت پوست وجود دارد.

از نظر تئوری ، رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها – از جمله آنتی اکسیدان های موجود در این ادویه – ممکن است با مقابله با رادیکال های آزاد از سلامت پوست حمایت کند. در غیر این صورت رادیکال های آزاد می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند و علائم پیری مانند چین و چروک و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست را تسریع کنند.

فراتر از این ، هیچ مدرک علمی تایید نمی کند که مصرف خوراکی دارچین برای پوست شما مفید است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. گفته می شود ، اگر از طعم آن لذت می برید ، هیچ اشکالی ندارد که این ادویه را به غذاهای خود اضافه کنید.

خواص دارچین برای صورت

استفاده از این ادویه روی پوست صورت ممکن است فوایدی داشته باشد.

در یک مطالعه آزمایشی در سال 2012 نشان داد که عصاره دارچین سیلان از سنتز کلاژن حمایت می کند. کلاژن ، پروتئین ساختاری اصلی پوست شما است که با افزایش سن کمتر می شود و منجر به افزایش افتادگی و چین و چروک پوست می شود.

به طور مشابه ، یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که کرمی با عصاره دارچین سیلان ، آلوئه ورا ، انار ، شیرین بیان ، زردچوبه و سایر گیاهان غنی از آنتی اکسیدان ، خاصیت ارتجاعی ، استحکام و آبرسانی پوست را بهبود می بخشد. با این حال ، این فواید را نمی توان به تنهایی به این ادویه نسبت داد.

محققان پیشنهاد می کنند که محتوای بالای سینامالدئید این ادویه ممکن است مسئول اثرات تقویت کننده کلاژن آن باشد ، در حالی که خواص آنتی اکسیدانی آن ممکن است از پوست در برابر رادیکال ‌های آزاد تخریب‌ کننده کلاژن محافظت کند.

انواع ماسک دارچین برای صورت

علاوه بر این ، برخی مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده ‌اند که عصاره دارچین ممکن است به لطف خواص آنتی‌ اکسیدانی و ضد میکروبی آن ، ترمیم زخم‌ های پوستی را بهبود بخشد.

این ادویه همچنین ممکن است فعالیت تیروزیناز را مهار کند ، که منجر به ایجاد لکه های قهوه ای در محصولات غذایی می شود. برخی از افراد معتقدند که این اثر ممکن است برای رنگدانه های قهوه ای پوست نیز صدق کند و از دارچین برای درمان هایپرپیگمانتاسیون استفاده کنند ، اگرچه هیچ تحقیقاتی این مورد را تایید نمی کند.

فراتر از این مطالعات ، هیچ آزمایش بالینی انسانی ، ایده استفاده از این ادویه به عنوان یک ماده موثر در مراقبت از پوست برای درمان علائم پیری ، آکنه ، تغییر رنگ پوست و هیپرپیگمانتاسیون یا لک های روشن پوست را تایید نمی کند.

علاوه بر این ، در مطالعات موجود معمولاً از عصاره ای استفاده می شود که حاوی غلظت ‌های بیشتری از آنتی ‌اکسیدان ‌ها در مقایسه با پودر دارچین معمولی است. بنابراین ، استفاده از پودر دارچین معمولی در درمان های مراقبت از پوست ، بعید است که فوایدی داشته باشد.

خلاصه

در حالی که دارچین می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد ، اما تحقیقات کمی استفاده از آن را برای خواص ضد پیری ، جوانسازی ، روشن شدن پوست ، آکنه ، تغییر رنگ یا سایر مشکلات پوستی حمایت می کند.

 

اشکال مختلف

ماسک عسل و دارچین برای لک صورت

این ادویه علاوه بر این که یک ادویه پخت و پز محبوب به شمار می رود ، به دلیل عطر یا فواید ظاهری آن برای سلامتی به برخی از محصولات مراقبت از پوست و آرایشی اضافه می شود. گفته می شود ، استفاده از آن در محصولات تجاری به دلیل اثرات تحریک کننده احتمالی آن بر روی پوست ، محدود است.

در عوض ، این ادویه بیشتر در درمان ‌های خانگی مراقبت از پوست ، مانند ماسک دارچین برای جوش صورت و اسکراب‌ های بدن استفاده می ‌شود. به طور خاص ، ماسک عسل و دارچین و آبلیمو به عنوان یک درمان بالقوه برای آکنه محبوبیت زیادی پیدا کرده است ، اگرچه هیچ تحقیقی این ادعا را تایید نمی کند.

برخی افراد از این ادویه به تنهایی به عنوان اسکراب صورت استفاده می کنند. با این حال ، ممکن است پوست را تحریک کند و توصیه نمی شود.

خلاصه

دارچین به ندرت در محصولات مراقبت از پوست تجاری یافت می شود زیرا یک عامل تحریک کننده به شمار می رود. اگرچه در محصولات مراقبت از پوست خانگی محبوب است ، اما استفاده از آن در محصولات تجاری توصیه نمی شود.

 

عوارض دارچین

دارچین برای صورت نی نی سایت

دارچین به دلیل عوارض جانبی شناخته شده آن ، یک ماده مراقبت از پوست بحث برانگیز است. در واقع ، حساسیت بیش از حد دارچین می تواند هم با مصرف خوراکی و هم مصرف موضعی ایجاد شود.

واکنش های آلرژیک ناشی از مصرف دارچین شامل سوزن سوزن شدن دهان ، خارش ، درد معده ، خس خس سینه و مشکل در تنفس است.

واکنش های شایع ناشی از استفاده از دارچین به صورت موضعی نیز شامل بثورات پوستی ، قرمزی ، تغییر رنگ ، تحریک و سوزش است. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید ، مصرف آن را قطع کنید و با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

علاوه بر این ، استفاده مستقیم از اسانس یا روغن دارچین برای صورت می تواند منجر به تحریک پوست شود. حتی گزارشات نادری مبنی بر سوختگی درجه دوم از این نوع استعمال وجود دارد.

اگر می خواهید از محصولات تجاری مراقبت از پوست محتوی دارچین استفاده کنید ، مهم است که ابتدا یک تست پچ کوچک انجام دهید. به سادگی مقدار کمی از محصول را روی ساعد داخلی خود قرار دهید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوست شما واکنش منفی نشان می دهد یا خیر.

و وقتی صحبت از ماسک های خانگی دارچین مراقبت از پوست می شود ، بهتر است حتی الامکان از مصرف آنها اجتناب کنید.

خلاصه

حساسیت به دارچین نسبتاً شایع است و می تواند منجر به عوارض جانبی ناخواسته ای مانند تحریک ، تغییر رنگ و سوزش پوست شود. در موارد نادر ، استفاده از اسانس دارچین روی پوست ممکن است منجر به سوختگی شدید پوست شود.

 

حرف آخر! آیا دارچین برای پوست صورت خوبه ؟

دارچین برای صورت نی نی سایت
دارچین برای صورت

دارچین یک ادویه خوش عطر ، خوشمزه و سالم است که در انواع غذاها در سراسر جهان استفاده می شود.

این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی مفید است و محبوبیت آن به عنوان یک ماده مراقبت از پوست در حال افزایش است. طرفداران آن ادعا می کنند که می تواند به درمان هایپرپیگمانتاسیون و آکنه کمک کند ، پوست را روشن کند و علائم پیری را کاهش دهد. با این حال، هیچ تحقیقی این ادعاها را تایید نمی کند.

در حالی که مصرف دارچین راهی عالی برای طعم دادن به غذاها است ، اما استفاده از پودر و اسانس دارچین در ترکیبات مراقبت از پوست با تحریک ، تغییر رنگ و سوختگی پوست مرتبط است – به خصوص در هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست خانگی.

در مجموع، توصیه می شود دارچین را در قفسه آشپزخانه نگه دارید و آن را از روتین مراقبت از پوست خود حذف کنید.

توصیه!!!

به جای ریسک کردن و استفاده از ماده ای که ممکن است منجر به بروز مشکلات متعددی برای تان شود ، توصیه ما این است که مشکلات پوستی و جوانسازی صورت خود را به کاردانش بسپارید.

دو مورد از جدیدترین بهترین روش های جوانسازی پیشنهادی ما لیفت با نخ و لیزر اندولیفت است. با کلیک بر روی هریک اطلاعات مفیدی کسب کنید.

 

بهترین دکتر لیفت با نخ در تهران | اندولیفت در تهران

"<yoastmark

اگر قصد دارید انجام لیفت و جوانسازی صورت را دارید ، یافتن یک ارائه دهنده دارای مجوز و آموزش دیده بسیار مهم است. در صورت انتخاب یک متخصص یا جراح با تجربه ، بروز عوارض احتمالی بسیار کمتر خواهد بود.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد خدمات لیفت صورت با نخ را ارائه دهد. مرکز ما همچنین ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (قیطریه ، شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: healthline

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا