نخ پی دی او

پلی دیوکسانون یا نخ PDO چیست؟ | لیفت صورت با نخ پی دی او

نخ PDO  یا لیفت صورت با نخ پی دی او چیست ؟

لیفت با نخ روشی است که در آن از یک بخیه قابل جذب برای کشیدن و لیفت کردن پوست شما استفاده می شود. این روش نسبت به جراحی لیفت صورت یک روش کمتر تهاجمی است و اغلب می تواند در کمتر از 45 دقیقه و بدون نیاز به تیغ جراحی انجام شود. در لیفت صورت با نخ پی دی او یا پلی دیکسانون (نخ PDO) از بخیه پلی استر تجزیه پذیر استفاده می شود. نخ های پی دی او برای جوانسازی پوست شما مناسب هستند. این در حالیست که برخی از انواع جدیدتر نخ PDO  در بلند کردن افتادگی پوست بهتر عمل می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بیایید نگاهی بیندازیم به این موضوع که نخ های pdo چیست اند ، چگونه لیفت با نخ پی دی او امکانپذیر است و چه چیزی می توان در حین این روش انتظار داشته باشید.

 

چه چیزی نخ صورت pdo را متفاوت می کند؟

لیفت صورت با نخ پی دی او
نخ پی دی او چیست

نخ های PDO یکی از سه نوع نخ های بخیه ای هستند که معمولاً در روش لیفت با نخ استفاده می شوند. دو نوع دیگر از پلی لاکتیک اسید (PLA) و پلی کاپرولاکتون (PCA) ساخته شده است.

نخ PDO پرکاربرد ترین مورد از بین این سه نخ بوده و از سال 1980 در جراحی مورد استفاده قرار گرفته است. نخ های PDO از پلی استر بی رنگ ساخته شده اند که پس از حدود 6 ماه در بدن شما تجزیه می شود.

وجود این بخیه ها در پوست باعث می شود سلول هایی در بدن شما موسوم به فیبروبلاست ، کلاژن بیشتری تولید کنند. کلاژن پروتئینی است که به پوست شما ساختار و قابلیت ارتجاعی می بخشد. از دست دادن کلاژن یکی از عوامل اصلی پیری پوست به شمار می رود.

 

انواع نخ pdo

کاشت نخ pdo
انواع نخ pdo

انواع نخ لیفت صورت PDO را می توان به سه دسته اصلی و چند نوع فرعی تقسیم کرد:

  • نخ مونو بخیه های صاف که با تحریک تولید کلاژن به جوانسازی پوست شما کمک می کند.
  • نخ کاگ این نخ ها دارای خارهایی هستند که مانند قلاب های ماهی کوچک عمل کرده و به پوست شما می چسبند تا قسمت هایی از صورت شما را پشتیبانی کرده و لیفت کنند.
  • نخ اسکرو از یک یا دو نخ در هم تنیده تشکیل شده است و از آن برای کمک به بازگرداندن حجم به قسمت های فرورفته پوست استفاده می شود.

انواع دیگر نخ های پی دی او

نخ های PLA و PCA جدیدتر از PDO هستند. این نخ ها بیشتر در بدن دوام می آورند و باعث تحریک تولید کلاژن بیشتری نیز می شوند. جذب نخ های PLA حدود 12 ماه و PCA حدود 12 تا 15 ماه طول می کشد.

هر نوع نخ برای عملکرد خاصی مناسب است. نخ های PDO در احیای بافت بهتر عمل می کنند ، در حالی که نخ های PLA و PCA در لیفت کردن قسمت های افتاده از پوست بهتر عمل می کنند.

جدول ذیل به طور واضح کاربرد هر یک از انواع نخ لیفت صورت را بیان می کند:

مناسب ترین گزینههدف
نخ مونوجوانسازی یا سفت شدن پوست
نخ کاگ یا اسکرولیفت متوسط صورت
PLA یا PCAبرای لیفت متوسط صورت با بهبود بافت و کشش
جراحی لیفت صورتلیفت صورت تا حد قابل توجه

 

عوارض لیفت با نخ PDO

لیفت صورت با نخ پی دی او
نخ PDO

لیفت با نخ PDO خطر بروز عوارض بسیار کمتری نسبت به جراحی لیفت صورت دارد. در صورت کاشت نخ pdo احتمال ایجاد اسکار ، کبودی یا خونریزی در صورت کمتر وجود دارد.

عوارض جزئی در 15 تا 20 درصد از موارد رخ می دهد اما معمولاً به راحتی اصلاح می شود. این عوارض احتمالی عبارتند از:

  • بخیه های قابل مشاهده (به ویژه در افرادی که پوست نازکی دارند)
  • درد
  • کبودی جزئی
  • عفونت
  • در رفتگی نخ
  • تجمع خون (هماتوم)
  • التهاب
  • پوست پرتقالی شدن بافت پوست
  • ریزش مو
  • التهاب
  • آسیب غدد بزاقی

 

لیفت با نخ PDO چه قسمت هایی از صورت را می تواند درمان کند ؟

قیمت نخ پی دی او
لیفت صورت با نخ پی دی او

لیفت با نخ PDO  می تواند اکثر قسمت های صورت که علائم پیری را تجربه می کند درمان کند. نواحی اطراف گونه ها ، فک ، گردن و چشم ها از جمله شایع ترین نواحی درمان شده هستند.

لیفت شقیقه با نخ

از آنجا که نتایج لیفت با نخ به اندازه نتایج جراحی لیفت صورت چشمگیر نیست ، لیفت با نخ معمولاً همراه با سایر روش های ضد پیری مانند تزریق بوتاکس یا فیلرهای پوستی استفاده می شود.

لیفت با نخ چقدر دوام دارد ؟

نخ صورت pdo
خرید نخ pdo

لیفت با نخ PDO باعث بهبود فوری افتادگی پوست می شود. با این حال ، نتایج قابل توجه آن 6 ماه بعد کاهش می یابد. بعد از 1 سال دیگر اثری از بهبودی آشکار نخواهد بود.

با این حال برخی از متخصصان حوزه زیبایی معتقدند که نتایج آن بین 1 تا 9 سال ماندگار است. نتایج در افراد جوان تر 3 تا 4 سال دوام دارد. افراد مسن با حجم بافت کمتر یا قابلیت ارتجاعی ضعیف پوست فقط 1 تا 2 سال از مزایای نخ پی دی او بهره مند می شوند.

ماندگاری و دوام نخ های PLA و PCA بیشتر است زیرا زمان بیشتری طول می کشد تا جذب شوند.

 

چگونگی کاشت نخ PDO

انواع نخ جوانسازی
نخ جوانسازی و لیفت صورت

به احتمال زیاد به شما توصیه می شود از مصرف الکل و دخانیات ، همراه با هر چیز دیگری که ممکن است خطر خونریزی یا کبودی را افزایش دهد حداقل 5 روز قبل از این فرایند خودداری کنید ، از جمله:

  • ادویل و ایبوپروفن
  • آسپرین
  • اسیدهای چرب امگا 3
  • عصاره چای سبز یا چای سبز

در روز عمل ، پزشک در مورد عوارض احتمالی با شما صحبت می کند و در مورد ریکاوری تان مشاوره می دهد.

روش کار پزشک شما برای لیفت با استفاده از نخ ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی ، فرایند لیفت احتمالاً چیزی شبیه به این خواهد بود:

  1. همانطور که روی یک صندلی خوابیده نشسته اید ، پزشک صورت شما را با الکل ضد عفونی می کند. وی بی حسی موضعی را با استفاده از یک سوزن ریز زیر پوست تان تزریق می کند.
  2. پزشک با یک سوزن دیگر یک برش کوچک ایجاد می کند و سپس وسیله به نام کانولا را وارد آن سوراخ کوچک می کند.
  3. پزشک نخ را در جای خود قرار می دهد و کانولا را بیرون می آورد.
  4. وی با بریدن نخ و اطمینان از محکم بودن آن در محل کار را به پایان می رساند.

شما بلافاصله پس از عمل می توانید به خانه بروید.

 

ریکاوری و مراقبت بعد از لیفت با نخ PDO

قیمت نخ پی دی او
نخ پی دی او چیست

ریکاوری بعد از نخ انداختن صورت بسیار کوتاه مدت است. ممکن است در 24 تا 48 ساعت اول مقداری تورم و کبودی داشته باشید اما می توانید بلافاصله به اکثر کارهای روزمره خود برسید.

باید هفته بعد از لیفت تا حد امکان از مالیدن صورت تان خودداری کنید تا از جابجا شدن نخ به طور تصادفی جلوگیری شود. همچنین به شما توصیه می شود که در هفته های اول از جمع کردن لب ها ، سیگار کشیدن و نوشیدن با نی خودداری کنید.

سایر فعالیت هایی که ممکن است لازم باشد 1 تا 2 هفته از آنها اجتناب کنید شامل خوابیدن به پهلو ، ورزش سخت و رفتن به سونا است.

خوابیدن با بالا قرار دادن سر بر روی بالش می تواند به شما کمک کند که در نیمه های شب به صورت تصادفی روی صورت خود نغلتید.

 

قیمت نخ pdo | قیمت نخ پی دی او

لیفت شقیقه با نخ
قیمت نخ سیلوئت

قیمت بهترین مارک نخ لیفت صورت می تواند بسیار متفاوت باشد و به عوامل زیادی بستگی دارد ، مانند محل زندگی ، سطح افتادگی پوست و سطح تجربه پزشک.

لیفت صورت با نخ های PCA و PLA کمی گران تر است.

شرکت های بیمه ، لیفت با نخ را پوشش نمی دهند زیرا این یک عمل زیبایی در نظر گرفته می شود. با این حال ، برخی از کلینیک ها و مراکز زیبایی تسهیلات پرداختی ارائه می دهند تا همه افراد توانایی پرداخت هزینه آن را داشته باشند.

 

خلاصه مطلب

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد
لیفت صورت با نخ نی نی سایت

لیفت با نخ PDO روشی است که در آن از بخیه های قابل جذب برای جوانسازی و لیفت افتادگی پوست استفاده می شود. این روش یک جایگزین ارزان تر و سریعتر برای جراحی لیفت صورت است ، اما نتایج آن طولانی مدت نبوده و چندان چشمگیر نیز نیست. این روش دوره ریکاوری کوتاه مدتی دارد و اغلب می توانید در همان روز به سر کار بازگردید.

 

بهترین دکتر برای لیفت با نخ در تهران | بهترین کلینیک لیفت با نخ تهران

"<yoastmark

بهترین دکتر لیفت با نخ در تهران

اگر قصد دارید انجام لیفت صورت با نخ در تهران را دارید ، یافتن یک ارائه دهنده دارای مجوز و آموزش دیده بسیار مهم است. در صورت انتخاب یک متخصص یا جراح با تجربه ، بروز عوارض احتمالی بسیار کمتر خواهد بود.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد خدمات لیفت صورت با نخ را ارائه دهد. مرکز ما همچنین ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (قیطریه ، شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: healthline

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا