لیزر موهای زیر بغل

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است | لیزر زیر بغل درد دارد؟

لیزر موهای زائد زیر بغل

بسیاری از زنان، بیش از هزاران مرتبه در طول زندگی، زیر بغلشان را شیو می کنند. شاید یافتن راهی برای متوقف ساختن این کار خسته کننده و بیهوده، ایده خوبی باشد و شاید به ذهن تان خطور کرده باشد که آیا لیزر موهای زائد زیر بغل، گزینه خوبی می تواند باشد یا خیر. اما به دلیل حساسیت بودن سینه و متعاقب آن، زیر بغل، بسیاری از زنان برای لیزر کردن این ناحیه دچار تردید می شوند و این سوال برای شان مطرح می شود که آیا لیزر موهای زیر بغل خطرناک است یا خیر. اگر چه لیزر موهای زائد به نظر یک فرآیند شدید است، اما باید بگوییم که خوشبختانه هیچ خطری برای زیر بغل ندارد. در حقیقت، لیزر با پوست بسیار ملایم برخورد می کند و همچنین درد کمی را در طول فرآیند لیزر ایجاد می کند. به دلیل کوچک بودن ناحیه زیر بغل، تعداد جلسات درمان آن معمولا کمتر از 10 دقیقه طول می کشد. از اینرو، ناحیه زیر بغل معمولا اولین جایی است که مراجعین برای از بین بردن موهای زائد اقدام می کنند. برای این که بیشتر با موضوع لیزر موهای زائد زیر بغل آشنا شوید و خیال تان از بابت خطرناک نبودن و نداشتن عوارض آسوده شود حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.  

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است | لیزر موهای زیر بغل ضرر دارد ؟

لیزر زیر بغل زنان

اگر بخواهیم در یک کلام این سوال را پاسخ دهیم باید بگوییم خیر، به طور کلی لیزر موهای زائد بی خطر است. اگر از روش های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح خسته شده اید، ممکن است به لیزر موهای زائد علاقه مند باشید. درمان‌ های لیزر موهای زائد که توسط متخصص پوست یا سایر متخصصان واجد شرایط و آموزش دیده ارائه می‌ شوند، با جلوگیری از رشد فولیکول ‌های موهای جدید عمل می ‌کنند. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد بی خطر است.

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

این روش همچنین با عوارض جانبی طولانی مدت مرتبط نیست. با این حال، بحث در مورد عوارض جانبی لیزر موهای زائد زیاد است. اگرچه عوارض جانبی موقت و جزئی ممکن است بعد از عمل رخ دهد، اما بروز سایر عوارض نادر هستند. فراتر از آن، هر گونه ادعا در مورد ارتباط با سلامت شما در طولانی مدت بی پایه و اساس است. در ادامه موارد مهمی است که شما باید پیش از لیزر موهای زائد زیربغل بدانید.  

 

لیزر موهای زائد زیر بغل چه عوارضی دارد | آیا لیزر موهای زیر بغل عوارض دارد ؟

لیزر زیر بغل عوارض دارد ؟

عوارض جانبی جزئی شایع

لیزر موهای زائد زیر بغل با استفاده از لیزرهای کوچک و با حرارت بالا کار می کند. لیزر ممکن است بلافاصله پس از عمل عوارض جانبی موقتی ایجاد کند که تحریک پوست و تغییرات رنگدانه ای شایع ترین آنها به شمار می روند.

  • قرمزی و تحریک

لیزر موهای زیر بغل می تواند باعث تحریک موقت شود. همچنین ممکن است متوجه قرمزی و تورم خفیفی در این ناحیه شوید. با این حال، این اثرات جزئی هستند. آنها اغلب همان اثراتی هستند که ممکن است بعد از سایر انواع روش های حذف مو، مانند اپیلاسیون نیز متوجه شوید. متخصص پوست ممکن است قبل از لیزر از بی حسی موضعی استفاده کند تا این اثرات را به حداقل برساند. به طور کلی سوزش باید ظرف چند ساعت پس از عمل از بین برود. سعی کنید از کیسه های یخ برای کمک به کاهش تورم و هر گونه درد استفاده کنید. اگر علائمی فراتر از تحریک جزئی را تجربه کردید یا اگر عوارض جانبی بدتر شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

  • تغییرات رنگدانه ای

پس از لیزر زیر بغل ، ممکن است متوجه پوست کمی تیره یا روشن تر شوید. اگر پوست روشنی دارید، به احتمال زیاد لکه های تیره تری پس از لیزر موهای زائد خواهید داشت. عکس این موضوع در مورد افرادی که پوست تیره دارند نیز صدق می کند و ممکن است لکه های روشن تری پس از این عمل داشته باشند صادق است. با این حال، مانند تحریک پوست، این تغییرات موقتی هستند و معمولاً دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.  

عوارض جانبی شدید و نادر

به ندرت، لیزر موهای زائد زیر بغل می تواند منجر به عوارض جانبی شدیدتری شود. اگر از کیت‌ های لیزر خانگی استفاده می‌ کنید یا اگر به دنبال درمان از یک ارائه ‌دهنده آموزش ندیده و فاقد گواهینامه هستید، این خطر در شما افزایش می‌ یابد. اما چنانچه به یک مرکز لیزر معتبر با کادری مجرب مراجعه کنید هیچوقت هیچکدام از این عوارض را تجربه نخواهید کرد. عوارض نادر لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه درمان: گاهی اوقات این اثر با ریزش مو بعد از لیزر اشتباه گرفته می شود
  • تغییر در بافت کلی پوست: اگر اخیراً برنزه کرده باشید، ممکن است در معرض خطر بیشتری باشید.
  • جای زخم یا اسکار: این در افرادی که مستعد آسان زخم شدن هستند بیشتر دیده می شود.
  • تاول و پوسته پوسته شدن پوست: این اثرات ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب خیلی زود پس از لیزر ایجاد شود.

این عوارض جانبی را با پزشک خود در میان بگذارید. اگرچه این عوارض بسیار غیر معمول هستند، اما هنوز هم ایده خوبی است که از آنها آگاه باشید. در صورت بروز هر یک از این علائم پس از لیزر موهای زائد با پزشک خود تماس بگیرید.  

 

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل درد دارد ؟

لیزر زیر بغل درد دارد؟

در حقیقت، لیزر با پوست بسیار ملایم برخورد می کند و همچنین درد کمی را در طول فرآیند لیزر ایجاد می کند. سعی کنید از کیسه های یخ برای کمک به کاهش تورم و هر گونه درد استفاده کنید.  

 

لیزر موهای زیر بغل در دوران شیردهی و بارداری

لیزر زیر بغل در دوران شیردهی و بارداری

این روش در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. این منع در درجه اول به این دلیل است که هیچ مطالعه انسانی ایمن بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری را اثبات نکرده است. ممکن است برای موهای زائد که در دوران بارداری شما رشد کرده اند، از لیزر موهای زائد استفاده کنید. نواحی شایع افزایش رشد مو شامل سینه ها و شکم است. با این حال، در بیشتر موارد، این موها خود به خود می ریزند، بنابراین اگر تا پایان بارداری خود صبر کنید، ممکن است نیازی به درمان دارویی نداشته باشید. اگر باردار هستید و به فکر لیزر موهای زائد هستید، تا بعد از زایمان صبر کنید. پزشک تان نیز احتمالاً توصیه می کند که چند ماه صبر کنید تا به نقطه امنی برسید.  

 

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود؟

این یک افسانه است که لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود. چراکه فقط سطح پوست تحت تأثیر لیزر قرار می گیرد، بنابراین تشعشعات حاصل از این روش نمی تواند به هیچ یک از اندام های شما نفوذ کند. اگر در حال حاضر قصد بارداری دارید، در مورد خطرات احتمالی با پزشک خود مشورت کنید.  

 

آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان میشود ؟

لیزر زیر بغل باعث سرطان میشود

این نیز یک افسانه است که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود. در واقع، طبق گفته بنیاد مراقبت از پوست، گاهی اوقات حتی از لیزر برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می شود. لیزرهای مختلفی برای درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و چین و چروک استفاده می شود. لیزرهای مورد استفاده در حذف موهای زائد یا سایر روش‌های پوستی دارای حداقل تابش هستند. به علاوه، حداقل مقدار آن فقط روی سطح پوست اعمال می شود. بنابراین، آنها خطر ابتلا به سرطان را ندارند.  

 

مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر زیر بغل در دوران پریودی

شیو کردن موهای زائد زیر بغل قدری دشوار است. به همین دلیل، به کارگیری لیزر موهای زائد در ناحیه زیر بغل، اهمیت پیدا کرده است. برخی از مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل عبارتند از:

  • کاهش دائمی موهای زائد زیر بغل در کمتر از 4 جلسه
  • خلاص شدن از فوری جیک زدن مو، جوش های حاصل از ژیلت زدن، بریدگی ها، رشد موهای زیر پوستی و ضخیم شدن فولیکول ها
  • عدم نیاز به جراحی و غیره
  • آسودگی و راحتی بیشتر
  • متناسب با سبک زندگی هر فرد

نکته حائز اهمیت در اینجا این است که نتایج لیزر موهای زائد زیر بغل در هر فرد متفاوت است.

 

فرآیند لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر زیر بغل آقایان

در لیزر موهای زائد زیر بغل، پالس های نور با مورد هدف قرار دادن ملانین به طور انتخابی فولیکول های مو را تخریب می کنند. رنگدانه موجود در فولیکول مو، پالس را جذب می کند و فولیکول را تا جایی تخزیب می کند که رشد موی زائد کاهش یابد. این کار با دقت بالایی انجام می شود و به طور اثربخشی تاثیر می گذارد. لیزر موهای زائد زیر بغل معمولا در هر نوع پوستی تاثیر دارد و تنها در دو مورد خاص یعنی موهای قرمز و خاکستری رنگ انجام نمی شود. زیرا تشخیص آن از بافت های اطراف برای لیزر دشوار است.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

چنانچه داوطلب از بین بردن موهای زائد زیر بغل خود هستید و رنگ موی تان قرمز یا خاکساری است، توصیه می شود پیش از انجام لیزر، موهای این ناحیه را به رنگ تیره تری رنگ کنید. در بین تمامی لیزرها، می توان به سرعت عمل لیزر دایود اشاره کرد. لیزر دایود به طور فوق العاده ای بر روی انواع پوست ها با هر رنگی موثر است. علاوه بر این، دستگاه های پیشرفته تر مجهز به یک سیستم خنک کننده هستند که در طول مدت فرآیند لیزر، پوست را خنک نگه داشته و مانع از سوختگی می شود. چنانچه موهای زیر بغل تان تیره است و پوست تیره ای هم دارید، لیزر اندیاگ توصیه می شود. این دستگاه دارای طول موج بیشتری است و به انواع رنگ پوست و رنگدانه به شدت حساس است. این بدان معناست که به طور دقیق تری می تواند به فولیکول های مو نفوذ کند و هیچ عوارضی هم برای بافت های اطراف به دنبال ندارد. البته باید این را در نظر داشته باشید که پوست های تیره تر بیشتر مستعد ابتلا به پیامدهایی از جمله هیپوپیگمانتاسیون (روشن شدن پوست)، زخم کلوئید، ایجاد اسکار و فولیکولیت می باشند.  

 

فیلم لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر زیر بغل چند جلسه است ؟

تعداد جلسات لیزر زیر بغل

یک جلسه لیزر موهای زائد زیر بغل حدود 15 دقیقه طول می کشد. قبل از آغاز جلسه، به شما عینک محافظ چشم داده می شود و چنانچه مایل باشید از بیهوشی موضعی استفاده می شود. در طول فرآیند لیزر، احساسی مانند نیشگون خواهد داشت. این امر نشان دهنده این است که لیزر فعال و در حال کار است. همچنین ممکن است احساس گز گز و سوزش نیز داشته باشید. اما هیچ جای نگرانی نیست. این موضوع ابدا چیز بدی نسیت. پس از لیزر موهای زائد زیر بغل ممکن است متوجه تورم و قرمزی شوید. این عوارض موقتی بوده و مانع از انجام فعالیت های عادی در شما نخواهند شد. در موارد بسیار نادر امکان ایجاد تاول، تورم، قرمزی و اسکار وجود دارد. اما با انتخاب لیزر مناسب می توان از بروز این پیامدها پیشگیری کرد. لیزر موهای زائد زیر بغل در مقایسه با اپیلاسیون، استفاده از موچین و ژیلت، الکترولیز و سایر روش ها دائمی تر است و اثربخشی آن تا جایی است که مراجعین پس از 4 جلسه شاهد نتایج فوق العاده آن که نرمی زیر بغل می باشد، خواهند بود. اما نتیجه کار ممکن است همیشه دائمی نباشد. زیرا فولیکول های مو در برخی موارد خود را بازسازی و ترمیم می کنند. هنگامی که این اتفاق رخ دهد، مو در نواحی درمان شده مجددا رش خواهد کرد. و این بدان معناست که هر 1 یا 2 سال یکبار به 1 جلسه درمان نیاز دارید.  

 

لیزر زیر بغل قیمت | لیزر موهای زیر بغل قیمت

برای اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد زیربغل لطفا کلکی کنید.  

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

چنانچه به دنبال بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران هستید ، به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز لیزر ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، خدمات لیزر را توسط دستگاه لیزر مدیا استار اسکلپیون انجام می دهد. این دستگاه جدیدترین ، امن ترین و بدون درد ترین دستگاه الکسانداریت برای از بین بردن رشد بیش از حد مو به روشی راحت است. این یک روش درمانی است که موها را به طور دائمی کاهش می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.  

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع: laserawayhealth – healthline

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا