سفت کردن پوست صورت

روش های گوناگون سفت کردن پوست صورت

سفت کردن پوست صورت

سفت کردن پوست صورت : همه ما بعد از عبور از دوران جوانی، رفته رفته نشانه های پیری را پوست صورت خود مشاهده می کنیم. از خطوط پیشانی گرفته تا چروکهای پاکلاغی دور چشم و مهمتر از همه افتادگی صورت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افتاده شدن پوست صورت یک عارضه کاملا طبیعی و ناشی از بالا رفتن سن است. هرکسی هم به آن دچار می شود. شاید ورزش و رعایت کردن یک سبک زندگی سالم بتواند افتادگی پوست صورت را کمی عقب بیندازد، اما مانع آن نمی شود.

همانطور که در سایر مقالات گرین تایگر هم گفته ایم، افتادگی صورت در اثر توقف هورمون جوانسازی کلاژن در بدن و کاهش قدرت عضلات نگهدارنده پوست در برابر نیروی جاذبه است.

اما راهکارهایی وجود دارند که می توانند به شما در سفت کردن پوست صورت حتی در سنین بالا کمک کنند. در این مقاله به بررسی انواع روش هایی که برای سفت کردن پوست صورت پیشنهاد می شوند اشاره می کنیم و بهترین آنها را با شما در میان می گذاریم. با گرین تایگر همراه باشید.

سفت کردن پوست صورت
سفت کردن پوست صورت

سفت کننده پوست صورت قوی خانگی

روش های سنتی و خانگی همچنان از راهکار های پرطرفدار برای سفت کردن پوست صورت هستند. همه دوست دارند برای یکبار هم که شده آنها را امتحان کنند. معمولا اگر سرچ ساده در گوگل بکنید، می بینید که سایت های مختلف روش ها و ماسک های گوناگونی را برای جلوگیری از افتادگی صورت به شما پیشنهاد می کنند. رایج ترین ماسک های سفت کننده صورت خانگی هم عبارتند از:

  • آلوورا
  • سفیده تخم مرغ
  • یخ
  • روغن خردل
  • موز
  • خیار
  • روغن زیتون

استفاده از ماسک های طبیعی حس خوبی دارد. ارزان است و ددسر زیادی برای شما ایجاد نمی کند. اما تمامی کسانی که برای انجام عمل های زیبایی سفت کردن صورت مراجعه می کنند، قبلا برای مدت ها از چنین ماسک هایی استفاده کرده اند. و طبیعتا اگر از آنها نتیجه می گرفتند به فکر عمل های زیبایی نمی افتادند!

واقعیت این است که برای نتیجه گرفتن از ماسک های طبیعی و روش های خانگی سفت کردن پوست صورت، باید مدت زمان بسیار طولانی (حداقل دو سال) به صورت مداوم و منظم از آنها استفاده کنید. در نهایت هم نتیجه ای که مشاهده می کنید بسیار جزئی بوده و ارزش این همه وقتی که برایش صرف کرده اید را ندارد.

ماسک های خانگی راهکار خوبی برای مراقبت از پوست هستند و می توانند به تثبیت و تداوم پروسیجرهای زیبایی برای سفت کردن پوست صورت کمک کنند، اما خودشان به تنهایی برای لیفت صورت کافی نیستند.

سفت کردن پوست صورت
سفت کردن پوست صورت

دارویی برای سفت شدن صورت

به جز ماسک های طبیعی، مواد دارویی مختلفی هم وجود دارند که ادعا شده می توانند موجب سفت کردن پوست صورت شوند. البته بیشتر این مواد دارویی در قالب کرم بوده و به شکل قرص نیستند. موارد زیر رایج ترین محصولات دارویی هستند که ادعا شده می توانند باعث لیفت کردن صورت شوند:

  • کرم های حاوی کلاژن
  • استفاده از ویتامین E و C
  • کرم های دارای هیالورونیک اسید
  • کرم های حاوی لاکتیک
  • رتینول

این مواد دارویی هم عملکردی درست مشابه ماسک های خانگی دارند. هرچند اثرگذاری آنها در صورت استفاده مداوم بیشتر از راهکارهای طبیعی است. اما نقطه ضعفشان این است که معمولا در طولانی مدت هزینه زیادی روی دست شما می گذارند و برای مشاهده نتیجه اندک آنها باید وقت زیادی صرف کنید.

استفاده از این داروها نیز بیشتر اثرگذاری تکمیلی داشته و اصولا مناسب مراقبت از پوست برای تحکیم و تثبیت پروسیجرهای زیبایی لیفت صورت است.

روش های مختلف سفت کردن پوست صورت

اصولا پروسیجرهای زیبایی بیشترین اثرگذاری را در سفت کردن پوست صورت دارند. تنوع این پروسیجرها نیز بسیار زیاد. یعنی اگر به یک مرکز زیبایی مراجعه کنید و بگویید که قصد سفت نمودن پوست صورت خود را دارید، احتمالا با گزینه های بسیار زیادی مواجه خواهید شد. معمول ترین روش هایی که برای لیفت پوست صورت پیشنهاد می شوند عبارتند از:

سفت کردن پوست صورت
سفت کردن پوست صورت
  • میکرونیدلینگ : در این روش با استفاده از دستگاهی که حاوی سوزن های بسیار ریز است، یک آسیب سطحی به پوست وارد می کنند و از طریق آن را به تولید کلاژن و جوانسازی طبیعی تحریک می کنند.
  • هایفوتراپی : در این روش هندپیس دستگاه امواج فراصوت یا اولتراسوند را به اعماق پوست شما ارسال کرده و یک آسیب داخلی سطحی به بافت پوست صورت وارد می کند. در نتیجه بدن برای درمان آسیب وارد شده کلاژن تولید کرده و باعث جوانسازی و لیفت صورت می شود.
  • جراحی لیفت صورت : جراحی لیفت صورت یکی از قدیمی ترین و همچنان رایج ترین روش ها برای رفع افتادگی پوست است. در این روش پزشک جراح روی نقاطی که دید چندانی ندارند برش شده و بخشی از پوست اضافه را بر می دارد. این کار علاوه بر رفع چین و چروک ها باعث سفت شدن پوست صورت هم می شود. اما هم هزینه بالایی دارد، هم ریسک انجام آن بالاست. ضمنا اگر به درستی انجام نشود نیز دیگر برگشت پذیر نخواهد بود.

بوتاکس و فیلر : بوتاکس و فیلر اصولا برای سفت نمودن پوست صورت استفاده نمی شوند، بلکه هدفشان پر کردن چروک ها و فرورفتگی های پوست صورت است. اما نتیجه ظاهری آنها به گونه ای است که انگار فرد پوست صورتش را لیفت کرده است. هرچند در واقعیت این اتفاق نیفتاده!

بهترین روش سفت کردن پوست صورت

در بالا به رایج ترین روش ها و پروسیجرهای لیفت صورت اشاره کردیم، اما هنوز بهتری روش های لیفت پوست صورت ناگفته مانده اند.

سفت کردن پوست صورت
سفت کردن پوست صورت

·       اندولیفت

اندولیفت دستگاهی است که به یک منبع لیزر 1470 نانومتری متصل شده است. این دستگاه می تواند بدون آسیب زدن به سطح پوست، اشعه های لیزر فوق العاده نازک را به عمق پوست بفرستد. اثر گرمایشی لیزر به گونه ای است که علاوه بر آب کردن چربی های زیر پوستی، باعث تحریک پوست به تولید کلاژن نیز شده و از این طریق موجب سفت شدن پوست صورت می شود.

·       لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ شاید بهترین روش برای سفت کردن پوست صورت باشد. در این روش پزشک نخ های مخصوصی را زیر پوست صورت کار می گذارد که با کشیدن پوست، عملا نقش عضلات نگهدارنده را بازی می کنند. این نخ ها صورت را به شکل قابل توجهی لیفت کرده و علاوه بر اثر کششی، باعث تحریک پوست به تولید کلاژن، جوانسازی و تثبیت اثر سفت کنندگی نیز می شوند.

لیفت صورت با نخ عوارض کمی دارد و مجموع هزینه آن معقول است. ماندگاری لیفت با نخ نیز به نسبت هزینه آن مناسب بوده و حدود 1 تا 2 سال دوام می آورد.

برای دریافت بهترین خدمات لیفت صورت با نخ و سایر روش های لیفت پوست به بهترین مرکز زیبایی تهران مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا